دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

کلاچ خودروهای جدید معضل تعمیرگاه‌ها

اتوپارت پرس: رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص وضعیت تامین لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران اعلام کرد: «با افزایش قطعات در بازار وضعیت بهتری را شاهد هستیم و با گشایش مرزها و سهولت در واردات کالا، همچنین کاهش قیمت یورو شاهد تغییرات قابل توجهی در بازار بودیم زیرا 50 درصد از سهم بازار توسط واردات از اروپا تامین می‌شود لذا کاهش قیمت ارز منجر به کاهش 10درصدی قیمت‌ها شده است.»

به گفته علیرضا نیک‌آیین، چنانچه روند نزولی قیمت ارز ادامه پیدا کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد و شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت تعمیرکاران در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: «بیشترین معضل تعمیرکاران مالکین خودروها هستند که متاسفانه به دلیل گرانی قطعات و ضعف توان مالی، صاحبان خودرو به تعمیرات غیر استاندارد روی می‌آورند که باعث افزایش آمار برگشتی‌ها شده است.»

وی با بیان اینکه تعمیر خودرو، قطعات و سرویس‌های دوره‌ای، استانداردها و تعاریف خاص خود را دارند، افزود: «اما به دلیل گرانی قطعات یدکی، سرویس خودروها به موقع انجام نمی‌شود و مالکین بر انجام تعمیرات غیر اصولی به منظور کاهش هزینه‌ها تاکید دارند که برای تعمیرکاران بخصوص در شهرستان‌ها دردسرساز شده است.»

نیک‌آیین با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه قطعات یدکی تولید داخل وارداتی است، خاطرنشان کرد: «لذا تغییر قیمت‌ها بستگی به نرخ ارز دارد چنانچه قیمت ارز روند نزولی داشته باشد مسلما بر قیمت قطعات چه تولید داخل چه وارداتی اثرگذار خواهد بود اما چنانچه مجددا قیمت ارز روند صعودی پیدا کند بازار متلاطم خواهد شد.»

وی در خصوص تغییر نرخ دستمزد تعمیرکاران نیز گفت: «در خواست افزایش دستمزد به نقل از تعمیرکاران به اتحادیه داده شد که با عدم موافقت هیات مدیره همراه بود زیرا با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی چنانچه تعمیرکاران نیز نرخ دستمزدها را افزایش دهند مراجعات کاهش خواهد یافت لذا در این بین باید یکی سنگ زیر آسیاب باشد.»

وی به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: «کیفیت پایین خودروهای داخلی بارها در مصاحبات تذکر داده شده است به طوریکه دفعات مراجعه خودروهای خارجی به تعمیرگاه بسیار کمتر از خودروهای داخلی است. متاسفانه طراحی و کنترل کیفیت قطعاتی که بر روی خودروها نصب می شود از استاندارد لازم برخوردار نیست.»

وی در ادامه تصریح کرد: «دستگاه‌های مجهزی برای اثبات ادعای خود نداریم اما با بررسی‌های میدانی از بازار قطعات یدکی و بالا بودن تقاضا برای قطعات خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی همچنین پایین بودن تعداد دفعات مراجعه خودروهای خارجی به تعمیرگاه ها می‌توان از کیفیت خودروهای داخلی مطلع شد.»

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیشترین مراجعه به تعمیرگاه‌ها را مربوط به کلاچ عنوان کرد و گفت: «زمانیکه خودروها از گارانتی خارج می‌شوند مراجعه به تعمیرگاه آغاز می‌شود اما بیشترین مراجعه خودروهایی که جدیدا تولید می‌شود مربوط به کلاچ است و دارندگان این خودروها از سیستم کلاچ و دیسک و صفحه‌ها ناراضی هستند لذا نوع طراحی کلاچ بخصوص در خودروهای TU5 که کلاچ آن لرزش بالایی دارد علت بیشترین نارضایتی شهروندان است.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress