دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

موفقیت یا شکست طرح فروش اینترنتی موتورسیکلت

اتوپارت پرس: مدتی قبل یکی از شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت که مدتی است به زیرمجموعه‌های یکی از خودروسازان بخش خصوصی اضافه شده است، طرح فروش اینترنتی محصولات خود به صورت محدود در شهر تهران را اجرا کرد. با توجه به اینکه ارائه چنین طرح‌هایی برای فروش موتورسیکلت و سایر محصولات مشابه در این بخش از صنعت چندان رایج نیست، این موضوع را در گفت‌وگو با یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بررسی کردیم.

علی عرب در این رابطه با اشاره به اینکه شرکت ارائه دهنده این طرح با توجه به قرار گرفتن در زیرمجموعه یکی از خودروسازان، از بدنه موتورسیکلت‌سازی جدا شده است، گفت: «این شرکت درحال تبلیغات گسترده است. در عین حال چون از پشتوانه پولی و سرمایه‌ای یک خودروساز را دارد، طبیعتا در زمینه بازاریابی و تبلیغات قوی‌تر عمل می‌کند.»

این فعال صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که چنین اقدامی بازدهی و سود مورد انتظار را ندارد، اظهار کرد: «این اتفاق ممکن است شرکت مادر را به این نتیجه برساند که بهتر است مانند قبل چنین سرمایه‌گذاری را در همان حوزه خودرو انجام دهد.»

عرب با توضیح این مطلب که استفاده از چنین طرح‌هایی در شرایط موجود شاید موثرتر باشد، خاطرنشان کرد: «مردم الان به دنبال جایی می‌گردند که در آن سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب اگر کسی به دنبال خرید اینترنتی موتورسیکلت باشد، با این قصد که شاید بتواند این محصولات را در بازار با قیمت بالاتر بفروشد، در این صورت این شرکت موفق خواهد بود. اما موضوع مهم این است که مصرف‌کنندگان واقعی موتورسیکلت معتقدند با مراجعه به بازار می‌توانند روی قیمت چانه بزنند و شاید محصول مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر هم در بازار بخرند.»

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ارائه چنین طرح‌هایی، قیمتی که برای فروش محصولات در نظر گرفته می‌شود نیز بسیار حائز اهمیت است.

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress