دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

مبلغ مابه‌التفاوت در قرارداد قطعه‌سازان مبنا قرار گیرد

اتوپارت پرس: مسئول کمیسیون کسب و کار انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران در خصوص آخرین وضعیت ترخیص قطعات از گمرک اظهار داشت: «بزرگترین معضلی که قطعه‌سازان در ترخیص مواد اولیه با آن درگیر هستند نقدینگی است. قرار بر این بود که گمرک با وجود همه همکاری‌هایی که دارند دستورالعملی را تنظیم کند که چنانچه خودروساز و فرآیند تولید با مشکل مواجه شود با وثایقی که بانک‌های عامل از قطعه‌سازان دارند مجوز ترخیص حداقل 80 درصد از این کالاها را بدون پرداخت نقدینگی صادر کنند تا این مواد وارد چرخه تولید شوند و قطعه‌سازان توان تولید روزانه خود را از دست ندهند.»

پیمان یزدان‌بخش با بیان اینکه باید توجه داشت مواد اولیه با ارز بازار ثانویه ترخیص می‌شود و قرارداد قطعه‌سازان و فروش آنان هنوز با این عدد و رقم نیست، گفت: «لذا امیدواریم با تسهیلاتی که گمرک و بانک‌های عامل فراهم می‌کنند بتوانیم این کسری نقدینگی را جبران کنیم و این همکاری توسط گمرک، بانک مرکزی و بانک‌های عامل صورت پذیرد تا بتوانیم به صورت موقت مواد اولیه را از گمرک خارج کرده و تولید را بدون توقف ادامه دهیم تا پس از تامین نقدینگی قادر به پرداخت مطالبات گمرک باشیم.»

وی با اشاره به اینکه طی بخشنامه‌ای قطعه‌سازان متعهد شدند مابه‌التفاوت 2800 تومانی به ازای هر دلار 4200 تومانی را پرداخت کنند، افزود: «با وجود اینکه قراردادهای آنان هنوز به روز نشده است لذا تعداد قابل توجهی از قطعه‌سازان از ابتدا با مشکل نقدینگی مواجه شدند و به دلیل عدم پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت قادر به ترخیص کالای خود از گمرک نشدند. لذا با وجود همکاری گمرک در ترخیص کالای قطعه‌سازان، بزرگترین مشکل آنان تامین نقدینگی است.»

ادامه خبر

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress