دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

دشواری تامین مس تولید انواع سیم را با مانع مواجه کرد

اتوپارت پرس: مشاهدات و بررسی‌های انجام شده در بازار قطعات یدکی نشان می‌دهد عرضه سیم و دسته‌سیم به خصوص در سایز 0.5 و 0.25 در بازار به شدت کاهش یافته و به گفته برخی فروشندگان یافتن این قطعه در بازار کار بسیار دشواری است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازی با بیان اینکه طبقه‌بندی دسته‌ سیم خودرو 0.5 یا 0.25 نیست، گفت: «تقسیم‌بندی این قطعه در تولید بر اساس بخش‌های خودرو یعنی دسته‌ سیم موتور، در، داشبورد، عقب، سقف و... صورت می‌گیرد و با سایز شناسایی نمی‌شود. یعنی تولیدکننده بر اساس سایز دسته‌سیم را تقسیم‌بندی نمی‌کند. به این ترتیب نمی‌توان گفت کدام سایز سیم در بازار کم شده است.»

امید رضایی با اشاره به اینکه در بازار سیم‌ها را بر اساس سایز طبقه‌بندی می‌کنند، اظهار کرد: «در بازار با این مقیاس انواع سیم را می‌شناسند. بنابراین من نمی‌توانم درباره میزان موجودی این قطعه در بازار با چنین مقیاسی صحبت کنم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید دسته‌سیم و انواع سیم خودرو کاهش داشته است یا خیر، توضیح داد: «تولید دسته‌سیم ارتباط مستقیم به بازار مس دارد. قیمت مس در بورس با آنچه در بازار آزاد عرضه می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد. در واقع مبنای قیمت مس در حال حاضر بازار آزاد است و همین باعث نوسان قیمت می‌شود.»

رضایی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان برای خرید مس از بورس سهمیه مشخصی دارند و بر اساس همان سهمیه می‌توانند مس از بورس کالا خریداری کند، گفت: «با فرض اینکه یک تولیدکننده موفق به ثبت‌نام شده و سهمیه‌ای به او تعلق بگیرد، این سهم کمتر از 10 تا 20 درصد از نیاز تولیدکننده را تامین می‌کند و مابقی نیاز الزاما باید از بازار آزاد تامین شود. به این ترتیب قیمت اصلی بر اساس آنچه در بازار آزاد است، تعیین می‌شود.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress