دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قطعات لوازم و مجموعه‌های خودرو بدون حضور مسئولین دولتی

اتوپارت پرس: به گزارش اتوپارت پرس صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ آبان‌ماه) سیزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد. محمدرضا سروش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و محمدخضرایی قهرمانی مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی و مجری برگزاری نمایشگاه و همچنین عباس قبادی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهای بین‌المللی در مراسم افتتاحیه این دور از نمایشگاه قطعات حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار اتوپارت، با وجود اینکه از چند روز قبل اعلام شده بود رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت و منصور معظمی رییس هیئت عامل ایدرو در مراسم گشایش این دوره از نمایشگاه قطعات حضور خواهند داشت، اماهیچ یک از مقامات دولتی در آیین افتتاحیه حضور نداشتند. همچنین نشانی از مدیران انجمن‌های صنفی فعال در صنعت خودرو از جمله محمدرضا نجفی‌منش و احمد نعمت‌بخش به عنوان روسای انجمن‌های صنایع همگن و قطعه‌سازی و خودروسازان نیز در مراسم افتتاحیه وجود نداشت.

در عین حال با وجود مشکلاتی که قطعه‌سازان طی چند ماه اخیر با آنها دست به گریبان هستند، اما شرکت های فعال در این حوزه در این نمایشگاه حضور گسترده‌ای دارند. مدیران شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه طی اظهاراتی، نظر خود را در رابطه با اهمیت و تاثیرات برگزاری این نمایشگاه بر فعالیت بخش‌های مختلف فعال در حوزه تولید و توزیع قطعات و مجموعه‌های خودرو اعلام کردند.

برخی از آن‌ها معتقد بودند، با اینکه تاثیر حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته اما بی‌تاثیر نیست. اما عده‌ای از شرکت کنندگان با وجود تهیه غرفه باز هم به دلیل مسائل اقتصادی از شرکت در نمایشگاه سرباز زده‌اند.

رییس فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان در رابطه با راه های تغییر شرایط تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی، گفت: «تا زمانی که رانت و رشوه در سیستم ها موجود در کشور جریان دارد، وضعیت بهبود نخواهد یافت. من معتقدم زیرمیزی‌ها و مسائل این چنینی کشور را به نابودی می‌کشد که باید سریعا حل شود.»

شهاب‌الدین بیمقدار در حاشیه بازدید از نمایشگاه با تاکید بر اینکه آزادسازی قیمت خودرو امری ضروری است گفت: «در این راستا نامه‌ای تدوین و تقدیم مسئولان دولتی شده است که بر اساس آن پیشنهاد تعیین قیمت در بازار ارایه شده است.»

به گفته بیمقدار قیمت گذاری دستوری نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت.