دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

قطعه‌سازان مشکلی برای تامین خط تولید و بازار ندارند

اتوپارت پرس: معاون فروش گروه قطعات خودروعظام، در رابطه با راه اندازی سایت عظام آنلاین گفت: «این سایت فضایی برای فروش ایجاد می‌کند که می‌توان هر قطعه‌ای را در آن قرار داد و به فروش رساند. تفاوت سایت با سایر نمونه‌های مشابه در این است که فروش از انبار نمایندگان فروش انجام می‌گیرد.»

افشین نورزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اتوپارت پرس» اظهار کرد: «هرکسی در سراسر ایران خواستار قطعات‌عظام باشد، با اتصال به این سامانه می‌تواند از نزدیک‌ترین محل به خود محصول را تحویل بگیرد. در واقع این سرویس، کالای اصل را همراه با گارانتی تحویل می‌دهد. معمولا در بسته‌بندی کالاهایی مثل ایساکو، عظام و سایپایدک که در بازار مشهور هستند و یافت می‌شوند، تقلب صورت می‌گیرد که این کار باعث بروز مشکلات گارانتی برای مصرف‌کننده می‌شود. قابل ذکر است این سایت برای فروش خرد است که به انبار نمایندگان متصل است.»

وی در پاسخ به این سوال که سایت عظام آنلاین فقط به منظور عرضه و فروش قطعات مصرفی ایجاد شده یا امکان خرید همه قطعات خودرو از آن وجود دارد، گفت: «هر قطعه‌ای که در سبد کالای گروه قطعات خودروعظام شامل 12 کارخانه تولیدی و شرکت‌های بازرگانی وجود داشته باشد، در این سایت برای فروش عرضه می شود.»

وی درباره قابل دسترس بودن قطعات این شرکت در بازار، ادامه داد: «بسیاری از مشتریان ما عمده فروش هستند و تعدادی از مشتریان نمایندگان این شرکت، تمایل به خرید با روش‌های گذشته دارند. اما با این تفسیر برخی از مشتریان به دلیل روش‌های کاری نمایندگان ما، امکان خرید به صورت خرد قطعات را ندارند و زمانی که به توزیع‌کنندگان خرده‌فروش مراجعه می‌کنند، به خاطر برخی مسائل که در بازار وجود دارد به سمت کالای بی‌کیفیت یا کالایی که گارانتی مشخصی ندارند، هدایت می‌شوند.»

افشین نورزاد تاکید کرد: «می‌توان گفت 70درصد محصولات این شرکت، تولید کارخانه‌های عظام و شرکت‌های زیرمجموعه آن است، که اسامی این شرکت‌ها در سایت موجود است. همینطور تعدادی از اقلام هم وارداتی هستند و بخشی هم تهیه شده از تولیدی‌های داخل کشور است. در مجموع اکثر کالاهای موجود در عظام داخلی هستند که بعد از خرید در آزمایشگاه‌های شرکت عظام به عنوان آزمایشگاه مرجع، کیفیت محصولات بررسی می‌شود و تحت گارانتی خود شرکت به بازار ارائه می‌شود.»

وی با اشاره به رونمایی از سایت عظام آنلاین، در سیزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرویی، در رابطه با زمان دقیق آغاز به کار این سایت، گفت: «به دلیل مشکلات و تحریم‌هایی که برای بهره‌برداری از اپلیکیشن‌های تحت به وجود آمده، نمی‌توان تاریخ مشخصی برای شروع فعالیت رسمی سایت اعلام کرد، اما به سرعت این مشکل را رفع خواهیم کرد چون در سایت با هیچ مشکل فنی مواجه نیستیم.»

معاون فروش گروه قطعات خودروعظام، درباره چالش‌های موجود در تولید قطعات و تامین مواد اولیه، اظهار کرد: «شرکت‌های تولید داخل که معمولا بخش خصوصی هستند، با استفاده از تجربیات تحریم‌های پیشین، در این دوره از تحریم‌ها خود را برای تامین مجهز می‌کنند. این اتفاقی است که در بخش های تولیدی دولتی نمی‌افتد. اتفاقا اکثر این شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه خود مشکلی ندارند، اما زمانی که تولید خودروسازان با کاهش روبه‌رو می‌شود، قطعه کمتری خریداری می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، محصولی که به طور معمول در خط تولید است ناچار به بازار خدمات پس از فروش انتقال می‌یابد. برای اینکه دوباره سرمایه در گردش را برگردانند، مواد اولیه تامین می‌کنند تا بتوانند این جریان را ادامه دهند. با این امید که خودروسازان بتوانند تولید خود را بالا ببرند. این اتفاق در دوره تحریم‌های قبلی هم رخ داده است، که برای تامین قطعات مورد نیاز در خط تولید دچار مشکلاتی شده بودیم.»

وی در پایان اضافه کرد: «می‌توان گفت گروه عظام از لحاظ موجودی کالا تامین است و دغدغه‌ای از این نظر ندارد. با وجود تحریم‌ها، در شرایط خوبی به سرمی‌بریم و توانسته‌ایم بخشی از این مسائل را پیش‌بینی کنیم. شرکت عظام این امکان را دارد که مثل گذشته هم به خط تولید و هم به بازار، قطعات ارائه دهد. حتی در ماه‌های اخیر با وجود مشکلاتی که بود، شرکت عظام بیشترین کالا را به بازار تزریق کرده است.»